Brev:
Flaske ved 1. eller 2. lur?
3. november 2014
Alder:
8 mdr.
Flaske ved 1. eller 2. lur?
Hej Helen,
Min søn er 8 mdr i næste uge. I den forbindelse vil jeg fjerne den flaske han får inden den 1. lur og erstatte med et måltid.
Han får lige nu flaske tidlig morgen, inden formiddagslur, inden middagslur og til puttetid om aftenen.
Men han sover den lange lur om formiddagen, altså på den 1. lur. Der sover han gerne 2 timer. Også kun 30-40 min i lur nr 2. Derfor ved jeg ikke om jeg bør beholde den flaske inden formiddagsluren, som faktisk er den lange lur?
Hans dag ser sådan ud:
Tidlig morgen ved 5 tiden: Flaske, ca 100-150 ml.
Kl 7.30: havregrød med frugtmos og vand til.
Kl 9.30-10: Flaske, ca 150-200 ml og sover derefter 1,5-2 timer.
Kl 12-12.30: Grøntsagsmos, får en lille smule rugbrødsbidder ved siden af, vand til
Kl 14.30-15: Flaske, drikker max 100 ml og sover 30-40 min
Kl 16: Grød med frugt til, og vand.
Kl 17.30: Aftensmad, Grøntsagsmos, får som regel det samme som os, uden salt og stadig moset mad. Vand til.
Kl 19.30: Godnat og flaske, drikker 200-230 ml.
Så er meget i tvivl om formiddagen. For når han bliver 8 mdr, sku han gerne begynde med et rigtig mellemmåltid (har din bog om mad). Men burde han ik samtidig få lidt mælk, nu han tager den lange lur der?
Kærlig hilsen